Melbye lanserar en ny grafisk profil

Under de 113 åren som har gått sedan Melbye grundades har vi hunnit ändra utseende ett flertal gånger. När vi nu går igenom en omfattande förändringsresa vad gäller digitalisering och moderna arbetsprocesser, ville vi ta fram en ny profil som representerar den nya eran Melbye blir en naturlig del av. Idag lanserar vi vår nya grafiska profil, med bland annat en ny logotyp och färgpalett.

Logotyp, färger och ikoner

Vår nya logotyp och färgpalett är lekfulla och moderna, vilket ger oss flexibiliteten att anpassa den på olika ytor. Vi är inte låsta till en enda logotyp i fast färg, utan kan skapa flera varianter baserade på vår nya färgpalett.

Vi går nu från att vara orange och ljusblå till att vi får olika nyanser av mörkblått och grönt, med inslag av gult och beige. Våra kunder och samarbetspartners kommer få se många olika kombinationer i vårt nya marknadsmaterial, som från och med nu rullas ut kontinuerligt.

Våra affärsområden - Energi, Infrastruktur, Installation och Fiber - har också uppgraderats med sina egna ikoner, vilket gör det lättare att orientera sig på vår webbplats och i vårt marknadsföringsmaterial.

Vi hoppas du gillar vårt nya utseende!