Jesper Koefoed

CSO, Melbye Group
070-234 33 35Lars Arberg CSO, Melbye Group 070-234 33 35

Jesper Koefoed tillträder som t.f VD för Melbye Sverige AB

Jesper Koefoed tillträder som t.f VD för Melbye Skandinavia Sverige AB.
Han ersätter Lars Arberg, som har valt att gå vidare med en ny tjänst inom koncernen.

Jesper Koefoed har arbetat på Melbye Skandinavia sedan 2013, närmast som chef för Kundcenter och som försäljningschef för danska marknaden. Jesper har en lång erfarenhet av ledarskap, kundsupport och tekniska produkter och innovationer. I grunden har han en magisterexamen inom företagsekonomi.

- Jag ser mycket fram emot att fortsätta min bana på Melbye som t.f VD. Melbye befinner sig i en expansiv fas med många möjligheter både i Skandinavien och ute i Europa. Det ska bli extra spännande att få vara med att utveckla vårt nyöppnade bolag i England. Jag drivs också av ledarskaps- och HR-frågor och dessa delar hoppas jag ha positiv påverkan på, säger Jesper Koefoed.

Jesper ersätter Lars Arberg, som efter tio år som VD för Melbye Sverige har valt att gå vidare inom koncernen. Lars blir Chief Sales Officer (CSO) för Melbye Group och kommer arbeta med koncernens sälj- och affärsutveckling.

- Under Lars tid som VD har Melbye Sverige expanderat kraftigt. Nu får hans driv och erfarenhet av försäljning ta plats på koncernnivå, så att vi får den kraft vi behöver för fortsatt expansion, säger Christian Aasheim, CEO för Melbye Group.

Han fortsätter:
- Jag är väldigt glad för att Jesper kliver in som t.f VD för Melbye Sverige. Han är redan mycket uppskattad av både kunder och medarbetare och jag är säker på han att kommer ge bolaget ny energi för den utvecklingsresa vi står inför.

Vid frågor, välkommen att kontakta Jesper eller Lars.