Nye roller i Melbye

Lasse ArbergLasse Arberg

Glenn SommerfeltGlenn Sommerfelt

Nye roller i Melbye

Nyopprettede stillinger hos Melbye vil gi oss ekstra muskler og flere muligheter til utvikling. Flere av våre nøkkelmedarbeidere trer inn i nye arbeidsoppgaver som vil styrke Melbye fremover.

Jesper Koefoed er ny VD i Sverige

Jesper har tatt over som leder i Melbye Sverige AB. Han kommer internt fra Melbyes egne rekker og har lang erfaring med lederskap, kundesupport, tekniske produkter og innovasjon, i tillegg til en sterk økonomisk utdannelse.

-          Jeg ser veldig frem til å fortsette min bane i Melbye som ny VD i Sverige. Melbye befinner seg i en fase der vi ekspanderer mye med mange muligheter både i Skandinavia og ute i Europa. Spesielt spennende blir det å få være med på å utvikle vårt nye selskap i England. Jeg drives også av ledelses- og HR-spørsmål, og ønsker å ha en positiv påvirkning på, sier Jesper.

Lars Arberg er ny CSO

Lars har vært leder for Melbye Sverige i ti gode år og bidratt enormt til veksten vi har i hatt i Sverige, men har startet i en ny rolle som CSO for hele konsernet. Han kjenner Melbye fra topp til tå, og hans unike erfaring og kompetanse vil nå bli uvurderlig i hans nye rolle som CSO, der han vil jobbe med konsernets salg- og forretningsutvikling.

-          Under Lars sin tid som leder har Melbye Sverige vokst voldsomt. Nå får vi dra nytte av hans driv og salgserfaring i en rolle som hjelper hele konsernet og gir oss den kraften vi trenger for å kunne fortsette veksten, sier konsernsjefen Christian Aasheim.

Glenn Sommerfelt leder Produktutvikling

Glenn har lenge vært en dreven produktsjef, men har den siste tiden jobbet med å bygge opp og skape en avdeling for produktutvikling. Med seg på laget har han fått Petter Aas og Flemming Petersen, som danner grunnlaget for en avdeling som vil prege Melbyes produktportefølje i lang tid fremover.