En bauta er borte

Det er med stor sorg at vi må meddele at vår kjære tidligere eier, leder og mentor, Hans Christian Aksel Melbye, har gått bort, like før han ville ha fylt 80 år.

Hans hadde kjempet mot kreften i mange år, men likevel kom Hans sin bortgang som et stort sjokk på alle oss i Melbye ettersom han til tross for at han var syk, likevel var så frisk; så oppegående, så aktiv, så glad og så nysgjerrig. Helt frem til de siste par dagene var han en fast del av kontoret hver uke, slik han hadde vært i en mannsalder lengre enn noen av oss har jobbet her. En bauta man aldri trodde skulle forsvinne.

Vi kunne skrevet en bok om alt han gjort for, og med, Melbye opp gjennom årene. Alle reisene han har ledet oss gjennom, alle milepælene han har opplevd og hvordan han har vært helt sentral i å utvikle selskapet til det Melbye Skandinavia er i dag. Hans var like mye et symbol på historien vi har hatt, som fremtiden vi skal skape. "Trygghet Skapes Gjennom Forandring» var et av hans motto, og det reflekterte hele hans person og hans tro på utvikling av virksomhetene har deltok i.

Hans var på mange måter det største hjertet i Melbye! En mann som formelig oste av kjærlighet til alle oss som var rundt han jevnlig. Dette fikk vi oppleve hele tiden gjennom hans tydelige fokus på respekten mellom medarbeidere, hans evne til å bry seg om og sette seg inn i våre små og store utfordringer og oppgaver i Melbye, og ikke minst gjennom hans humor og kvikke replikker.

På grunn av Hans så er ikke Melbye Skandinavia et selskap med ansatte - vi er et selskap med medarbeidere. Og etter overgang til pensjonistenes rekker ble man honnørmedarbeider!

Hans vil bli dypt, dypt savnet, og han etterlater seg mange knuste hjerter hos Melbye. Våre tanker og dypeste medfølelse går til familien hans.

Hvil i fred, Hans.

Kjærlig hilsen alle oss Melbyanere.